torsdag 1 september 2016

Ett leende på läpparna

Jag har suttit hemma och jobbat en stund idag. Under den tiden var min man hemma på lunch. När han gick förbi mig där jag satt vid min dator så sa han "Du jobbar med ett leende på läpparna idag". När han sa det kände jag att det verkligen stämde, att leendet fyllde mitt ansikte. Just då, med det stora leendet, satt jag och svarade på ett mejl som kom som en följd av ett trevligt och mycket inspirerande lunchmöte idag. Leendet kom automatiskt. Mejlet som jag hade fått och tanken på mötet gjorde mig så glad.

Att leendet så lätt kom fram av det där mejlet hade säkert också att göra med annat positivt som hänt under dagen. Till exempel så är jag stolt och glad över att idag kunna presentera en ny hemsida som vi jobbat med ett tag och jag och Maria hade tidigare under dagen fått en mycket spännande utbildningsförfrågan. Det finns mycket att vara glad över, eller hur? Min arbetsglädje är på topp idag. Vad har gjort dig riktigt glad idag?

Ta gärna en titt på Friska Arbetsplatsers nya hemsida, som gör mig stolt och glad. http://friskaarbetsplatser.se/ 

/ Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar