tisdag 20 november 2018

Frågor och svar om Organisatorisk och social arbetsmiljö

Hej!

Igår när jag besökte en av mina kunder, en industri i Vetlanda, fick jag se det här anslaget på anslagstavlan i produktionshallen.


Att se det anslaget gjorde mig glad. Just det informationsbladet känner jag och Maria igen mycket väl. Vi använder det varje gång vi håller en arbetsmiljöutbildning. Det här dokumentet, med tio frågor och svar om Arbetsmiljöverkets föreskrifter om organisatorisk och social arbetsmiljö, skickade Arbetsmiljöverket ut till alla arbetsgivare i Sverige inför att de föreskrifterna skulle träda i kraft. Informationen är mycket bra, tycker jag, och den tål att upprepas. Du kan läsa alla tio frågor och svar här.

Maria och jag brinner för att sprida kunskap om den organisatoriska och sociala arbetsmiljön och hur vi kan skapa friska arbetsplatser där människor trivs, mår bra och presterar. Här kan du läsa mer om våra arbetsmiljöutbildningar och föreläsningar. Kanske hittar du något som passar just dig eller din arbetsplats.

/ Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar