onsdag 10 juni 2015

Äntligen ett inlägg

Ja rubriken stämmer väl överens med hur jag känner det. Jag har prioriterat ner bloggen ett tag av olika anledningar men nu är jag här igen.
Arbetsglädje - jag brukar säga att det finns inget bättre att åka runt i Sverige och sprida än just arbetsglädje. I mitt arbete träffar jag alltför många människor som glömmer bort detta. De glömmer bort hur viktigt det är med arbetsglädje och fastnar i gnäll, ältande och annat som inte leder till så mycket positivt.
Jag var på en arbetsplats förra veckan där människor inte mådde bra. De var hårt belastade, de var mitt upp i stora förändringar både vad gällde organisation och arbetsuppgifter och de var trötta...
De hade tappat motivationen och lusten och detta ledde till att de hade fastnat i gnäll och ältande. Efter två timmar tillsammans med mig kände de sig nog lika trötta men de hade fått en liten gnista i alla fall. De hade blivit medvetna om att de inte kunde göra så mycket åt de stora förändringarna som de befann sig i men de kunde faktiskt sluta gnälla och älta. Så, det var det de bestämde sig för och de bestämde sig också för att de skulle påminna varandra ifall de märkte att någon halkade tillbaka in i gamla mönster.
Jag ser så fram emot att komma till den här gruppen i höst och se vad som har hänt men framför allt hur de mår för jag tror att för mycket gnäll och ältande gör inte att vi mår bra snarare sämre...

Jag skickar med våra spridningshjul för en liten påminnelse och kanske en liten fråga till dig:
Vad sprider du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar