måndag 28 november 2016

Snällhet

Hej

Jag satt häromdagen och läste i tidningen Personal och ledarskap och hittade där en artikel som handlade om att "Snällhet är lönsamt". Spännande tyckte jag eftersom jag och Sara pratar så mycket och varmt just om vikten av att bemöta varandra på arbetsplatserna på ett bra sätt.
I artikeln pratas det om en snällhetskultur vilket lockar mig mycket. Patrik Westander, vd på PR-byrån Westander, intervjuas och han pratar om att snällhet inte alls handlar om att vara mesig, kravlös eller konflikträdd. Han menar att snällhet är ett val av förhållningssätt, att vilja andra väl. Snällhet smittar och skapar en tillit mellan kollegor som är en förutsättning för ett effektivt och fördjupat samarbete. Det låter väl bra, eller hur?
I artikeln ger han också tips om hur en snällhetskultur kan skapas. Här är några av dom:
  • Säg hej till alla
  • Visa ditt engagemang
  • Ge mycket beröm
  • Våga göra fel
  • Fråga "Hur kan jag hjälpa dig?"

Läs mer i senaste numret av Personal och ledarskap om du vill läsa mer.
http://www.personalledarskap.se/nyheter/snallhet-ar-lonsamt/34443.pl



Så var snälla mot varandra

Varma hälsningar,
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar