fredag 11 november 2016

Ett trevligt minne

Idag påminde Facebook mig om att jag för precis ett år sen hade skrivardagar på Hooks Herrgård. I två dagar jobbade jag intensivt med min och Marias bok. Då gick den under arbetsnamnet "Bok om psykosocial arbetsmiljö". Det har hänt en hel del sen dess. Många fler skrivardagar har det blivit och till slut kom resultatet. För en dryg månad sen släppte vi vår nya bok, jag och Maria, en bok om organisatorisk och social arbetsmiljö. Nu har den inte bara ett arbetsnamn utan en titel, "Nyckel till framgång". Du kan läsa mer om boken och även se hur du beställer den på Friska Arbetsplatsers hemsida.

Boken är ett sätt för mig och Maria att sprida kunskap om och inspirera till att  jobba med den organisatoriska och sociala arbetsmiljön. Ett annat sätt är genom våra utbildningar och föreläsningar. Fredagen den 18 november kommer vi att finnas med på Kompetensmässan i Stockholm och där hålla ett seminarium som vi kallar "Systematiskt arbetsmiljöarbete för den organisatoriska och sociala arbetsmiljön - Ett krav eller en möjlighet?". Det ser vi fram emot.

/ Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar