söndag 17 april 2016

Att välja vad jag sprider

Hej och god morgon till er alla denna underbara måndag!

När Sara och jag är ute och jobbar tillsammans pratar vi ofta om våra spridningshjul - det negativa och det positiva hjulet. Om jag väljer att vara i det negativa hjulet är risken att jag sprider negativ stämning runt omkring men lika sannolikt är det att jag om väljer att vara i det positiva så sprider jag positiv stämning.

Ibland pratar vi om att detta gäller ju absolut inte bara på jobbet utan var vi än befinner oss.
Förra veckan var vi i Skåne och arbetade och träffade en grupp medarbetare som vi träffade första gången för ett tag sedan. Vi hade lite uppföljning och det var just spridningshjulen som de flesta hade tagit med sig efter vår heldag tillsammans. En av kvinnorna berättade att hon också hade presenterat hjulen hemma och att hennes 8-åriga dotter hade kommit hem från skolan dagen innan och sagt:

"Idag har jag varit i det positiva spridningshjulet hela dagen, mamma".

Jag blev så rörd och kände mig så glad att våra spridningshjul kan få effekt på det här sättet också och naturligtvis också tacksam att den här kvinnan valde att berätta det för oss. Både Sara och jag fick en god känsla i kroppen och pratade om detta på väg hem. Så, tack för att du berättade detta för oss och fortsätt uppmuntra din dotter att sprida positiv stämning.

Så, vad tänker du välja att sprida den här veckan?

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar