måndag 16 februari 2015

Berömma och bekräfta varandra

När jag Sara och jag är ute och föreläser pratar vi ofta om vikten av att berömma och bekräfta varandra. När vi ibland frågar deltagare när de fick beröm senast är det många som faktiskt inte kommer ihåg. När vi istället frågar när de själva gav beröm senast kan det också bli ganska tyst. Mer av beröm och bekräftelse tycker vi! Berätta för varandra när ni tycker något är bra eller om ni tycker att någon är fantastisk! Visst är det härligt när någon väljer att säga något fint? Jag blir jätteglad och mår fantastiskt efteråt men jag tycker också det är lika härligt att ge beröm och bekräftelse till andra. Det fyller mig med minst lika mycket glädje. SÅ gott folk! Beröm och bekräfta varandra mycket i veckan och se vad som händer. Sprid lite glädje och se vad som händer. Det är så härligt!



 
 
Ha en bra vecka!
 
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar