fredag 20 oktober 2017

Vill du också skratta på jobbet?

Hej!

Häromdagen, när jag åt frukost och läste tidningen, fick jag syn på en annons om lediga jobb. Det som väckte mitt intresse var rubriken "Vill du också skratta på jobbet?".


Visst är det en häftig rubrik? Jag brinner för det här med arbetsglädje och jag ser att både individer och organisationer har mycket att vinna på att arbeta aktivt för en ökad arbetsglädje på arbetsplatsen. Maria och jag håller föreläsningar om arbetsglädje och vi har också skrivit boken Arbetsglädje - En väg till att trivas, må bra och prestera. Vi träffar också många arbetsgrupper som vill lägga mer fokus på arbetsglädje och aktivt jobba för att förstärka arbetsglädjen eller hitta den. Vi ser att arbetsglädjen verkligen har en stor betydelse för hur vi trivs, mår och presterar på jobbet.

Tillbaka till annonsen. Den drog till sig min blick, inte för att det var ett visst företag som annonserade efter nya medarbetare och inte heller just de lediga jobben som fanns (jag stortrivs med mitt arbete och är inte på jakt efter något nytt). Det som väckte mitt intresse var rubriken "Vill du också skratta på jobbet?". Arbetsglädje är inte bara en väg till att trivas, må bra och prestera för befintliga medarbetare. Arbetsglädje kan också locka till sig nya medarbetare. Arbetsglädje kan bidra till att öka arbetsgivarens attraktivitet.

Vill du också skratta på jobbet?

/ Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar