tisdag 26 augusti 2014

Vi gillar olika

Igår morse frågade min man mig vad jag skulle jobba med under dagen. Jag berättade då att jag skulle hålla en kurs tillsammans med Maria om kris och krishantering för en krisgrupp på ett företag. "Kris på en måndag", sa min man, "det låter ju inte så roligt". Jag höll inte alls med. Att få prata om ett sådant viktigt ämne och får lära ut och inspirera det är ju precis sådant som jag brinner för och tycker är roligt.


Jag brukar tänka på att det är fantastiskt att det finns så många olika typer av jobb och så många olika människor som vill arbeta med olika saker. Det är tur att inte alla vill jobba med samma sak. Tänk om alla ville vara brandman, ekonom eller personlig assistent. Hur skulle det se ut? Vem skulle då sköta alla de andra viktiga uppgifterna? Alla olika yrken behövs och då är det ju toppen att inte alla vill göra samma sak.

Min man vill inte jobba med krisutbildning, men det vill jag. Vilken tur!

Ha en bra dag!

Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar