fredag 11 april 2014

Ett vänligt ord betyder så mycket

Idag fick jag ytterligare ett bevis på att ett vänligt ord kan betyda så mycket. Jag åkte tåg och som vanligt fick jag visa min biljett för tågvärden. Maskinen som skulle läsa av min biljett strulade lite och det tog lite tid och tågvärden kommenterade det. Jag valde att ge en positiv kommentar tillbaka istället för att gnälla på maskinen som inte vill vara med, men tänkte inte mer på det. Resan fortsatte och jag nådde mitt mål. När jag skulle stiga av tåget kom tågvärden fram till mig, tittade på mig och sa:

"Tack för att du gjorde min dag, genom att du pratade med mig".

Jag blev så glad för de orden, att hon tog sig tid att tacka mig. På ett sätt tyckte jag inte att jag gjort något så märkvärdigt att hon behövde tacka för det, men för henne var det mycket värt. Tänk att ett ord kan betyda så mycket.

Men vet du vad. Det var inte bara hon som blev glad, jag blev det också, både av hennes tack och av vetskapen att jag gjort något som bidrog till hennes känsla av arbetsglädje idag.

 
 
På vilket sätt har du bidragit till arbetsglädjen idag?
 
Trevlig helg! / Sara
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar